Biyografi

Biyografi

YASEMEN ÇALIŞKAN

Kariyer planlaması üniversite eğitimi sırasında başladığı iş hayatı nedeniyle erken başlayan Yasemen Çalışkan 5 senelik Öğretmenlik deneyimiyle birlikte Ankara Üniversitesi Biyoloji master derecesi aldıktan sonra profesyonel iş hayatına girişimcilik ve işletme alanında aldığı eğitimlerle teknik bilgi ve donanımını arttırarak sağlık sektöründe İnsan Kaynakları departmanında görev alarak devam etme kararı aldı. 7 senelik sağlık sektöründe insan kaynağı yöneticiliği ile birlikte Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi, 50. Yıl Lisesi Mezunları Derneği Yönetim Kurulu Üyeliği ve Türkiye Basketbol Federasyonu hakemlik görevini hem iş hem de birçok sivil toplum kuruluşunda faal görev aldı. 

2014 yılından itibaren kurmuş olduğu 5N1K Gelişim Akademisi'nde Genel Koordinatör olarak Bilişim, Proje, Eğitim, Koçluk ve Danışmanlık alanlarında uzmanlaşmış profesyonel uzmanlarla birlikte 5 yıldır çalışmalarını sürdürmektedir. Ulusal ve uluslararası pek çok projede başarıyla hizmet veren 5N1K Gelişim Akademisi seminerler, kongreler ve çalıştaylarda deneyimlerini aktarmak için yer almıştır. Ülkemizin yerli ve milli projeler ile rekabet edebilirlik kabiliyetinin geliştirilmesi için projelerde görev alıyor.


Yasemen Çalışkan, teknik yetkinliğini arttırmak için 2019 yılında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans programına başladı.
21.yy eğitim modelini uygulamalı atölye çalışmaları ile hayata aktarılabilmesi ve insan kaynağını yetiştirmek için çalışmalarına devam ediyor.
 

5N1K Gelişim Akademisi, "Bir Kitap Bir İnsan" ve "Bir El Uzatır mısın?" Sosyal Sorumluluk projeleriyle topluma katkı sağlayacak her projede var olduğunu gösteriyor. "Bilim Kulübü" projesi ile ülkemizin geleceği için çocuklarımıza Türk Bilim insanlarının hayatlarını, bilim yolculuklarını, insanlık için hizmetlerini anlatmak, öğretmek ve farkındalık oluşturmak için 2019 yılı itibariyle çalışmalarımız devam ediyor.

Yasemen Çalışkan, ülkesine olan hizmet aşkıyla eğitime gönül vermiş, değişimi destekleyen anlayışı ile tasarlayan, milli değerleri benimsemiş, üreten, yenilikçi, girişimci, teknik eğitim ve yetkinliklere sahip, teknolojik değişimin farkında olan ve adaptasyonunu hızlandırmış insan kaynağını yetiştirme vizyonu ile projeler geliştirmektedir.

"Kendi Yolunun Lideri Olmak" semineri ile Türkiye genelinde lise ve üniversite öğrencilerine kariyer planlama için kendi ihtiyaçlarını fark edebilecekleri bilgileri her yıl eğitim döneminin güz/bahar dönemlerinde aktarmaktadır. 5N1K Gelişim Akademisi blog sayfasında ve medya sitelerinde araştırmaları sonucu edinmiş olduğu bilgileri öğrenme merakı olan okurlar ile paylaşmaya devam ediyor.


 

Uzmanlık alanını güçlendirmek için almış olduğu eğitimler:

* New York Business  İnsan Kaynakları Yönetimi Programı, Ücret Yönetimi, İş Kanunu, SGK Kanunu, Borçlar Kanunu 
* Kalite Derneği  EFQM Mükemmellik Modeli, Süreç Yönetimi, Stratejik Yönetim, Hedef Bazlı Yönetim, Ücret Yönetimi, AB Projeleri 
* ICT Koçluk Programı, NLP, Reiki, Hızlı Okuma Teknikleri
* Indense Özlük İşleri, Bordrolama, İş Kanunu, SGK Kanunu
* İstanbul Kültür Üniversitesi  Eğitici Eğitimi Programı, Akran Koçluğu, Proaktif Davranış ve Yürekten Hizmet, Liderlik-Koçluk-Mentörlük, Ekip Yönetimi
* KOSGEB   Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi
* TSE ISO-9001
* TÜRKAK Akreditasyon ISO 17025
* Hacettepe Üniversitesi  Bağımsız Doping Alım Görevlisi (BADNAG)
* BCC Turkey   İşe Alım ve Mülakat Teknikleri, Profesyonel İletişim Teknikleri, Dış Kaynak Kullanımı, İletişim&Etkileşim&Kurumdaşlık, Strateji ve Taktikler, Koçluk
* Enocta Strateji, Koçluk Becerileri, İşletme, İletişim, Toplantı Yönetimi, Temel İşletme, Bugünün Lideri, Yönetim Becerileri, Temel Koçluk Becerileri, Koçluk
* Metalog  Yaşayarak Öğrenme (Uygulamalı Atölye Çalışması)
* 3U Danışmanlık   Bilanço Okuma Teknikleri, Macro Ekonomi&Micro Ekonomi 
Kalkınma Ajansı E-Ticaret Eğitimi
TOBB Üniversitesi İşletme Yöneticiliği (Mini MBA)
İK Dünyası Algı Yönetimi, İkna Yönetimi

gibi birçok eğitimi ve sertifika programını başarı ile tamamladı.


*** Yasemen Çalışkan'ın Geliştirdiği Model ile Uygulamalı Atölye Çalışmaları Başlıkları

 Alan : Temel Yetkinlik Başarı Odaklılık ve İş Disiplini
İletişim Teknikleri
Takım Çalışması
Müşteri İlişkileri
Proaktif Olma
Sonuç Alma/Sonuç Odaklılık
Liderlik
Değerler
Yürekten Hizmet
Sürekli Öğrenme ve Gelişime Açıklık
Alan: Yönetsel Yetkinlik  Motivasyon Yönetimi
Hedef Oluşturma
Stratejik Yönetim
Toplantı Yönetimi
Proje Yönetimi
Değişim Yönetimi
Süreç Yönetimi
Karar Verme/Problem Çözme
İş ve Zaman Yönetimi
Organizasyonu Bütünüyle Görebilme
Alan:Teknik Yetkinlik  İnsan ve Yetenek Yönetimi
Eğitim Modeli Geliştirme
Mentörlük Modeli Geliştirme
Koçluk Modeli Geliştirme
Yetkinlik Bazlı E-Learning Modeli Geliştirme
Uygulamalı MS Ofis Programları
Üst Düzey Yönetici Asistanı Yetiştirme Programı
Yönetici Adayları Yetiştirme Programı
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Programı
Yetkinlik Rehberi Oluşturma


EYUDER, 2016 yılı itibariyle "Yönetim Kurulu Üyesi" olarak eğitime gönül veren Sivil Toplum Kuruluşunda topluma katkı sağlamak için görev almaktadır.

1. Ticaret Odası "İşveren Diliyle SGK, İş Kanunu ve İnsan Kaynakları Yönetimi" Çalıştayı
2. Balkan Öğrencileri "Liderlik Kampı" Projesi
3. Makina Mühendisleri Odası "Liderlik" Uygulamalı Atölye Çalışması
4. Bilişim sektörü “İnsan Kaynakları Departmanı Kurulumu” Projesi
5. Avrupa Birliği "Şiddet Mağduru Kadınların İstihdamı" Projesi
6. Avrupa Birliği “Sağlık personeli yetiştirme ve oryantasyonu” Projesi
7. Kalkınma Ajansı "Sosyal Girişimcilik" Projesi
8. Ordu Üniversitesi "Kariyer Zirvesi" Çalıştayı
9. MEF Üniversitesi "Eğitim Yönetimi" Forumu
10. İlaç Endüstrisi "İnsan Kaynağı Yetiştirme Programı" Projesi
11. Savunma Sanayi "Üst Düzey Yönetici Asistanı Yetiştirme Programı” Uygulamalı Atölye Çalışması
12. İnşaat sektörü "İşletme Yönetimi" Projesi
13. Dış İşleri Bakanlığı "İnsan Kaynakları ve İstihdam" Projesi
14. Hızlı Tüketim sektörü "Müşteri İlişkileri Yönetimi" Projesi
15. Türk Silahlı Kuvvetleri-SATEM "Yönetimde İnsan İlişkileri, İletişim ve Liderlik” Uygulamalı Atölye Çalışması
16. Türk Silahlı Kuvvetleri-SATEM "Ekip Yönetiminde Motivasyon” Uygulamalı Atölye Çalışması
17. Kalkınma Ajansı “Eğitimde Mentörlük" Projesi
18. Avrupa Birliği “İş Hayatında Kadın, Pandora” Projesi
19. Makina Mühendisleri Odası “ Kariyer Yönetimi” Projesi
20. M.E.B Branş Öğretmenleri "Eğitim Materyali Geliştirme" Projesi
21. Ticaret Odası "SGK Teşvikleri ve Uygulamaları" Çalıştayı
22. M.E.B Hizmet içi eğitim " Öğretmenler ve İletişim Yönetimi” Uygulamalı Atölye Çalışması
23. Savunma Sanayi Üreticisi “ İnsan Kaynakları Performansı Arttırma Teknikleri ve Uygulamaları” Projesi
24. T.O.B.B Üniversitesi “Uluslararası Eğitim Yönetimi” Forumu
25. Lefke Avrupa Üniversitesi “Uluslararası Eğitim Yönetimi” Forumu
26. Yenimahalle Belediyesi ve Anadolu OSB "Yönetici Asistanı Yetiştirme ve İstihdam Program" Projesi
27. Başbakanlık “ATAM Kurumsal Kimlik” Projesi
28. M.E.B Hizmet içi eğitim “Öğretmen yetiştirme” Projesi
29. “Mimarlar değişimi yakalıyor” Projesi
30. M.E.B Ortaöğretim “Bilim Kulübü” Projesi
31.
kariyer.Net “ İnsan Kaynakları Yönetimi” Uygulamalı Atölye Çalışması
32. Enocta “ Yetkinlik Bazlı E-Learning Sistem Kurulumu” Projesi
33. Turizm sektörü "İnsan Kaynakları Seçme ve Yerleştirme" Projesi
34. M.E.B Hizmet içi eğitim “Eğitimde Değişim” Projesi
35. Ankara, Ordu, Elazığ, Adana, İstanbul Lise öğrencilerine “Kendi Yolunun Lideri Olmak” Seminerleri
36. Endüstriyel Reklam sektöründe “İnsan Kaynakları ve Oryantasyon Süreci" Projesi
37. Medikal sektörü “İletişim Becerileri Geliştirme ve Etkin Takım Çalışması” Projesi
38. İlaç endüstri “Kişilik Envanteri” Uygulamalı Atölye Çalışması
39. Perakende sektörü “Yönetici Adayları Yetiştirme” Projesi
40. Ostim Organize Sanayi “Suça Sürüklenen Çocukların Sosyal Hayata Kazandırılması” Projesi
41. Maltepe Kaymakamlığı “Suça Sürüklenen Çocukların Sosyal Hayata Kazandırılması” Projesi
42. Bilişim sektörü “Yönetici Adayı Yetiştirme” Projesi
43. Kalkınma Ajansı “Uygulamalı Girişimcilik” Projesi
44. ATO “ISEF Uluslararası Girişimcilik Fuarı”
45. Sigorta sektörü "İnsan Kaynakları Seçme ve Yerleştirme" Projesi
46. Ticaret Odası “Ticaret Odası Üyelerine Değişime Sürecine Uyum Eğitimleri” Projesi
47. Elektrik sektörü ”İletişim Teknikleri" Uygulamalı Atölye Çalışması
48. Perakende sektörü "Yönetim Becerilerini Geliştirme" Projesi
49. Girişimcilik Derneği "Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma" Projesi
50. Diyanet İşleri Başkanlığı “İnsan Kaynakları” Projesi
51. Eğitim sektörü “Uluslararası Platformda Kullanılabilecek Eğitim Materyal Tasarımı” Projesi
52. İnşaat sektörü “Stratejik Yönetim” Uygulamalı Atölye Çalışması
53. Başkent Üniversitesi “Kariyer ve Kendi Hayatının Lideri Olmak” Seminerleri
54. İnsan Kaynakları sektörü “Çalışan Bağlılığı Araştırma” projesi
55. Kaymakamlık “Mültecilerin Sosyal Hayata Uyumu Araştırması” projesi
55. Kalkınma Ajansı “E-Ticaret Uygulamaları” projesi
56. Hızlı tüketim sektörü “Aile şirketlerinde kurumsallaşma” projesi
57. Ostim Sanayi “Yönetici Asistanı Yetiştirme” Projesi
58. Enstitü “İtibar Yönetimi” Çalıştayı
59. Savunma Sanayi “Kalite Yönetim Sistemi” Uygulamalı Atölye Çalışması
60. Mimarlık sektörü “ProjeYönetimi” Uygulamalı Atölye Çalışması
61. Mimarlık sektörü “ Etkin Takım Çalışması ve Performansı Arttırma Teknikleri” Uygulamalı Atölye Çalışması
62. Otel hizmet sektörü “Müşteri İlişkileri Yönetimi” Uygulamalı Atölye Çalışması
63. Turizm sektörü “Takım Çalışmasında Performansı Arttırma Teknikleri” Uygulamalı Atölye Çalışması
64. Ankara Üniversitesi “Kariyer Yönetimi” Zirvesi
65. Bilişim sektörü “ İnsan Kaynakları Seçme ve Yerleştirme Süreci” Projesi
66. İnşaat sektörü “Üst Düzey Yönetici Asitanı Yetiştirme Programı” Projesi
67. Gıda sektörü “Yetkinlik Bazlı Performans Yönetimi” Projesi
68. Danışmanlık sektörü “Proje Yönetimi” Çalıştayı
69. Gıda sektörü “İSG Uygulama Süreci” Projesi
70. Asansör üreticisi “İnsan Kaynakları Seçme ve Yerleştirme” Projesi
71. Uluslararası Öğrencileri “Özgeçmiş Hazırlama ve Mülakat Süreci” Çalıştayı
72. Online Eğitim Sektörü “21.yy eğitim içerikleri oluşturma” programı
73. Valilik “ Sosyal Girişimcilik” Projesi
74. Yedek parça üreticisi “ERP Kurulum Süreci Lojistik departmanının kurulumu ve Personel istihdamı” Projesi
75. İnşaat sektörü “Dış Ticaret departmanının kurulumu ve Personel istihdamı” projesi
76. İnşaat sektörü “Yönetim Becerilerini Geliştirme ve Liderlik” projesi
77. Tekstil sektörü "Süreç Yönetimi" projesi

78. Çevre, Yazılım, Danışmanlık sektörü"Yönetim Becerilerini Geliştirme ve Liderlik" projesi
79. Çevre, Yazılım, Danışmanlık sektörü "İş Geliştirme" projesi
80. Medikal sektörü "Liderlik Becerilerini Geliştirme ve Yönetim" projesi
81. Sağlık sektörü "Eğitim Yönetimi" projesi
82. Sigorta sektörü "Stratejik Yönetim" projesi

 

İLETİŞİM BİLGİLERİ
Email            :  
[email protected]
GSM             : 0505 493 19 89
Linkedin        : https://tr.linkedin.com/in/yasemen-çalışkan-824a6950
Facebook     :
https://www.facebook.com/yasemencaliskan
Twitter          : https://twitter.com
Adres           : Tepe Prime, A Blok N:266 K:14 N:82 Çankaya/Ankara